петак, 27. март 2009.

Vavilon2

Napeto je u studiju. Napeto je i ispred kućnih TV prijemnika. Još jedan tačan odgovor i igrač će doći do zagarantovane sume! Voditelj kviza gleda u pod isčekujući odgovor. Igrač najednom prelomi i kaže: "Moj konačni odgovor je..."



Dobrodošli u Novi Vavilon!




Voditelj se mudro smeška. "Da ste odgovorili sa a, c, i d - vi bi ste pogrešili! Tačan odgovor je pod b! Čestitam Vam! Molim, aplauz za hrabrost! -Aplauz u studiju.
Kakav utisak se javlja gledaocu kada vidi kako tamo neki lik za 15 minuta zarađuje čitavu njegovu godišnju platu?
a) Ma baš ga briga, mlatnuo je lovu kao od šale, blago njemu,
b) Pa mogao sam i ja ovako, u, koju je lovu zaradio.
Tačan odgovor je b! Ne čestitam ni na čemu. Javlja se zavist, makar i podsvesno. Javlja se utisak da postoji ipak način da se dođe do novca lakšim putem. Da je prevara sistema moguća. Ali uvek ono večito ali. Ko garantuje da ćeš baš ti biti srećni izvučeni igrač. Ko garantuje da ćeš osvojiti neku nagradu. Šta ako te trema savlada kao kokošku lisičiji pogled? Da li sam dovoljno vredan sam sebi da se prijavim? Da li ću biti dovoljno vredan u očima drugih?
Svi popularni kvizovi i "reality show"-i su napravljeni da izazivaju ovakva osećanja u gledaocu. Ili ih mrziš ili im se diviš. Ili im zavidiš ili ih prezireš. I uvek na kraju balade nekog tamo pobednika čeka velika lova, stan u centru grada, besan auto... Novi život kao alternativa sivoj stvarnosti. Novi život koga obetbešuju novac i slava.
Zapravo, veliki novac su uzele telekomunikacione kuće, televizijske kuće, osnivači programa, vlasnici prava na ljudsku zabavu; vlasnici naših novih instantosećanja koja traju dok traje show.Točak se vrti, zabava traje, narodu hleba i igara, velikim kompanijama i ponekom srećniku para...
Zašto ljudi uopšte gledaju sve to? Jeftino je! Uključiš određeni kanal i uživaš. SMS poruke koje se šalju pojedinačno su pristupačne - od 30 do 100 dinara (plus PDV), a navodno ti nude šansu za zgoditak života.Ako samo milion ljudi pošalje po jednu poruku, vidite koliko je to para. Što je kviz popularniji, više ljudi, više novca. Što više poruka ili poziva - veća šansa. Pristupačno je! Mora se uložiti minimalni napor. Čitanje knjige je suviše naporno... I to je dosadno... Samo klik na daljinski upravljač i zabava je tu! Prizemno je i prosto! U pozorište idu samo snobovi. Ovde u show - u su obični ljudi... On prdi, psuje, smeje se... On je tako običan. A junak! Odvažio se da ga snimaju po ceo dan, ne može u toalet da ode...
Zarazno je! Pa to svi gledaju! Svi o tome pričaju. Nisi u trendu, ako to ne pratiš... I tako dalje.

Нема коментара:

Постави коментар