понедељак, 9. март 2009.

Etika je sva u pitanjima...
komentar na link:http://video.google.com/videoplay?docid=1264621349401144790


Tema je malo komplikovanija nego što izgleda. Neke premise su u startu pogrešno postavljene.

Koliko si danas razmišljao o drugim ljudima? Koliko je danas bilo ko od nas razmišljao o nekome drugom? A koliko je neko od nas razmišljao o životinjama?

Jednostavno, da bi preživeli kao jedinke; moraju biti podmirene neke osnovne potrebe (Maslovljeva teorija). Moramo biti bezbedni, moramo danas jesti i piti. Tek kada su zadovoljeni osnovni nagoni, sve ostalo može doći na rad.

Šta smo danas jeli? Ja sam jeo burek sa sirom i jogurt. I sir i jogurt su produkt životinjskog porekla; na svu sreću, pa životinja (krava) nije morala da strada da bih ja danas jeo.

Koja je alternativa? Vegetarijanstvo. Ili da se ogradim na životinje koje "ne moraju umreti" da bih ja imao koristi od njih (kao prihvatljive) i životinje koje moraju umreti ( kao neprihvatljive).

Postaviću premisu na sledeći način: Životinja mora biti uzgajana da bi se "iskoristila", u suprotnom - ona će živeti u divljini i ja od nje nemam nikakve koristi (antopocentrično, "sebično" stanovište, ali od velikog značaja za moj opstanak). Kao prihavtljive vrste prihvatam krave, koze, ovce, kokoške. Kao neprihvatljive sve ostale.Neka su one takođe žitelji zemlje, ali onda svinje ne bi postojale u ovom obliku. Živele bi u divljini, ali svako ugrožavanje alternativnog izvora hrane (biljnog porekla) bi bilo sankcionisano.

Da li životinje treba da žive isključivo u rezervatima? Da li će imati dovoljno hrane? Šta ako ne? Treba li ih hraniti? Lečiti? A šta ako one tamo pate, jer su zatvorene? (...)

Mišljenja sam da kokoška ne pati ako snese jaje, ako se ovca ošiša ili krava pomuze. Drugo je pitanje etičkog karaktera da li je ispravno uopšte iskorišćavati životinju na bilo koji način. Takođe sam mišljenja da nam sama egzistencija daje pravo da se borimo za preživljavanje, imamo obavezu da razmišljamo o sutrašnjici.

Ne smem da zamislim kada bi recimo, zmijski (ili bilo koji predatorski) rod imao ljudsku svest. Kako bi oni uredili planetu. Ili recimo kada bi krava imala takvu svest? Da li bi joj sve životinje koje se hrane hranom koju ona konzumira bile konkurencija? Da li bi bile eliminisane kao nepoželjne.

Izostavio sam ljudski kretenizam. Bolesno je mučiti životinje, kao što je bolesno mučiti i ubijati druge ljude(bez obzira na rasu, pol, religijsku konfesiju ili bilo šta drugo...)samo zato što su drugačiji ili bilo kog drugog glupog razloga. Ko smatra drugačije, za mene je čovek sa ograničenom svešću; jednostavno - mentalno nedonošče.

Нема коментара:

Постави коментар