петак, 21. август 2009.

San III

21.08.2009 02:30-08:00
Luna: Mlad mesec

ČAROBNJAK IZ OZA


1.Doroti

Sanjao sam kako Doroti, Strašilo, Plašljivi lav i Limeni drvoseča hodaju putem od žute cigle. Idu u Oz, da pronađu Čarobnjaka iz Oza. On bi trebalo Doroti da pokaže put do kuće, Strašilu da da mozak tj. pamet, Plašljivom lavu hrabrost i Limenom drvoseči srce tj osećaj ljubavi.

Samo slika njih kako putuju zajedno. Tu je i Toto, Dorotin pas. Kasnije se u knjizi saznaje da on potpuno razume Doroti (ljudski jezik), ali neće da govori iz samo njemu znanih pobuda.

2.Put

Sve mi je bilo kristalno jasno. Doroti simboliše ljudsko biće na putu spoznaje. Težak je i trnovit to put. Samo jedna staza (put od žutih opeka) vodi ka cilju kroz bespuće. Mnogi su putevi, ali samo je jedan pravi. Doroti ni na trenutak nije skrenula sa zacrtanog puta. Put je varljiv. U jednom trenutku je čak nestao. U drugom je išao u suprotnom smeru. Na jednoj etapi je vrebalo "Bodljikavo prase" koje je prolaznike gađalo otrovnim strelama samo zato što je to njegova priroda, kako objašnjava.

3. Strašilo

Koliko nas je zadovoljno sobom? Koliko nas novca troši na odeću, na kozmetiku, na skupe stvari, na solarijume? Koliko ljudi sebe posmatra samo kroz prizmu drugih ljudi? U savkome od nas čuči po jedno strašilo, i sve bi dali da nas drugi takvim ne vide. Rešenje je u mozgu, tj umu. Mi smo onakvi kakve sebe doživljavamo.

4. Plašljivi lav

Ustrajati na putu, izdržati u svojim stremljenjima. Bistra glava i snažno srce. Hrabrost. Suočiti se sa putem. Suočiti se sa sobom. Suočiti se sa avetima u našim umovima.

5. Limeni drvoseča

Koliko nas ja postalo bezosećajnim robotom, koji samo rutinski obavlja svoj posao. Ne mora sve da se gleda kroz materijalno i kroz interes."Moja religija je ljubav." Ljubaznost. Smirenost.

6. Toto

Njega vidim kao naše nesvesno koje zna sve i koje trči ispred nas i stalni je i verni pratilac na tom putu.

7. Čarobnjak iz Oza

Na kraju se naravno, sazna, na kraju puta, da su svi odgovori u nama... Doroti je posedovala čarobne cipelice i mogla je da ode gde god poželi, samo je trebala da lupi petom o petu i da zamisli mesto koje je njen dom... Strašilu je u glavu sipao šaku čioda jer su one oštre, tako da je on postao oštrouman. To mu naravno i nije bilo potrebno, jer je on sam rešio gotovo sve zagonetke i zavrzlame na putu... Lav je pojeo specijalnu čorbu - instant hrabrost... I to je bio naravno trik, jer hrabrost je bila svo vreme u njemu i pokazao ju je kad god je to bilo potrebno... Limenom je ugradio u telo plišano srce... Mada je on odmah pokazao ljubav prema drugarima, i postao najbolji prijatelj celoj družini... Taj put, opet, može da se shvati kao put u središte našeg uma. Samospoznaja. On putuje spolja. U isto vreme i ka unutra. Kako gore, tako dole.

8.Epilog, nagrade

I pored svojih moralnih nagrada, junaci su osvojili i mistične nagrade-postali su gospodari izvesnih kraljevstava. Doroti, čija kuća je bila pod hipotekom i pride još i uništena u uraganu saznaje da je sve u redu, da je njen čika postao vlasnik još bolje i lepše kuće (asocira me na Sefirot Malkut)... Limeni drvoseča je postao car Žute zemlje Trbonja (asocira me na Sefirot Tifaret). Lav je postao šumski car.(Snaga i hrabrost me asociraju na Sefirot Geburah). Strašilo je postao car Žvakača, živi u zlatnom klipu kukuruza - tako izgleda njegov dvorac. Kombinacija uma i materijalnog (klip kukuruza) me asociraju na Sefirot Daat, koja je mistični put od materijalnog ka duhovnom...) Čarobnjak je odleteo balonom u nepoznato,i zauvek nestao.Asocira me na Sefirot Keter...

Нема коментара:

Постави коментар